Prima pagină > Marketing, Mass-media > Libertatea de a cenzura

Libertatea de a cenzura

Era rau in vremea comunistilor cand cenzura era pe fata si stiai ca trebuie sa te abtii de la a spune anumite chestii, „noroc” cu lovitura de stat din ’89 pentru ca am ajuns o „societate capitalista” bazata pe „libertatea de exprimare”. Care libertate a exprimarii?

Vad zilnic pe diverse site-uri de presa comentarii de analfabeti (total paralele cu gramatica limbii romane si/sau cu subiectul dezbatut in articol), reclame mascate si alte nazbatii necenzurate. Asa e normal: sa tampim populatia pana vom controla tot. Ei bine, unii sunt mai rezistenti si pot inchide pagina in cauza fara mustrari de constiinta ca nu au citit cele 100+ comentarii necenzurate. Mass-media sucks!

Ajungem insa la o alta categorie de comentarii … e vorba despre magazinele online. Au descoperit si dansii de vreo 2 ani ce inseamna SEO si valoarea continutului afisat pe pagina, asa ca 97% din magazinele online au adaugat „facilitatea” de a afisa comentariile clientilor vis-a-vis de un anume produs (respectand niste clauze referitoare la limbaj, in special cel de tip tendentios sau „pornografic”). Boon, nimic rau pana aici. Cenzura intervine in momentul in care tu, client, care ai dat banii pe o dejectie de produs constati ca nu este conform cu specificatiile si vrei (din inalt spirit civic, dupa cum le zicea ‘nea Nelu minerilor) sa ii avertizezi pe altii. Postezi un comentariu negativ, cu exemple concludente, si constati ca acel comentariu iti este sters fara nicio justificare clara.

De ce? Pentru ca suntem o natie de imbecili care cumpara specificatiile unui produs si nu produsul in sine. Pentru ca noi cumparam mai mult de fala si nu pentru ca ne-am pricepe macar 10% … si cand zic „priceput” ma refer si la exprimarea clara a nevoilor pe care dorim sa le satisfacem cu produsul recomandat. Asadar, avem libertate de exprimare dar exprimarea ne este cenzurata ( dar nu si libertatea exprimarii … nu ne baga nimeni in seama)!

Categorii:Marketing, Mass-media
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: