Acasă > Marketing > Ce este marketing-ul

Ce este marketing-ul

Vad zilnic anunturi de joburi ce presupun activitate de marketing si, desi nu exista o definitie exacta, marketing-ul este descris ca:

MÁRKETING s.n. Disciplină și activitate comercială care pornește de la cunoașterea curentă și în perspectivă a nevoilor cumpărătorilor, spre a satisface operativ aceste nevoi. – Din engl. marketing.

Sincer, nu ma satisface definitia asta … pentru ca realitatea e cu totul alta si nu presupune nicio cunoastere / analiza (cel putin nu la noi, iar o definitie ar trebui sa fie general valabila). O detaliere mai precisa a termenului ar fi: “ştiinţa şi arta de a convinge clienţii sã cumpere” care este cu totul altceva. Una este sa servesti clientului ceea ce ii trebuie si alta e sa “ii bagi pe gat”.

Cum la noi sunt destui creduli numai buni de dus de nas, politica generala este de a-i baga pe gat cumparatorului toate prostiile (fie ca are sau nu nevoie de ele) la preturi exorbitante si cu rezultate infime, neconforme cu specificatiile prezentate. Pe scurt: minciuna de la A la Z! (spre exemplu produsele “naturale” cu gust de … doar gust … compozitia e numai E-uri)

Am sa reformulez definitia marketingului, in stilul deject:

Marketing = stiinta de a avea gura plina de cacat si totusi de a putea zambi cu dintii curati

About these ads
Categories: Marketing Etichete:
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: